Garantie
Informatii referitoare la garantie
Garanţia produselor se asigură în conformitate cu Legea Nr. 449 / 2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, republicată (r1), OG 21 / 1992 privind protecţia Consumatorilor, republicată (r2), cu modificările şi completările ulterioare de la data vânzării, Legea 476 / 2006 şi normele de aplicare în vigoare la data vânzării, completate cu prevederile Certificatelor de Garanţie şi ale Instrucţiunilor de Utilizare ale produsului, predate la data achiziţiei acestuia.
Timpul de nefuncţionare din cauza lipsei de conformitate apărute în cadrul termenului de garanţie prelungeşte termenul de garanţie legală de conformitate şi cel al garanţiei comerciale şi curge, după caz, din momentul la care a fost adusă la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau din momentul prezentării produsului la vânzător / unitatea service până la aducerea produsului în stare de utilizare normală şi, respectiv, al notificării în scris în vederea ridicării produsului sau predării efective a produsului către consumator.
Prelungirea termenului de garanţie se va înscrie în Certificatul de Garanţie comerciala de către prestatorul de servicii autorizat care a efectuat reparaţia în perioada de garanţie.
În situația în care produsele aflate în termenul de garanţie legală de conformitate nu pot fi reparate, sau când durata cumulată de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în termenul de garanţie legală de conformitate depăşeşte 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv.
Produsele de folosinţă îndelungată care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanţie vor beneficia de un nou termen de garanţie care curge de la data preschimbării produsului.
Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăși termenul legal impus prin legislația actuală privind vânzarea produselor și garanția asociată, începând de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.
În cazul înlocuirii produsului, Vânzătorul are aceleași obligații pentru produsul înlocuit ca și pentru produsul vândut inițial.
Produsele au în componenţă subansamble electronice şi mecanice care necesită respectarea cu stricteţe a condiţiilor de manipulare, transport, păstrare, exploatare, conectare, întreţinere şi reparare prevăzute în Manualul de Utilizare.
Pentru produsele care nu respectă condiţiile de acordare a garanţiei sau care sunt în afara perioadei de garanţie, pe toata durata medie de utilizare a produsului, MWGROUP, RESPECTIV MWELD poate asigura service contra cost.
Consumatorului i se garantează că pe durata perioadei de garanţie, în condiţiile normale şi specificate de utilizare a produsului, în cazul apariţiei neconformităţilor, acestea vor fi înlăturate în primul rând prin reparare sau, după caz, prin înlocuire, reducere de preţ sau restituirea contravalorii, în conformitate cu legislaţia mai sus amintită.
Garanție limitată a producătorului (în spațiul european)
Va rugam sa aveti in considerare, in cazul in care ati achizitionat sau sunteti pe cale sa achizitionati un produs ce nu este destinat pietei europene, acesta nu va fi acoperit de Politica Garantiei Europene. In aceasta privinta, atunci cand doriti sa faceti o achizitie va rugam sa verificati daca produsul este un model fabricat pentru piata europeana (aceasta informatie este disponibila pe cutia produsului).
Neaplicarea garanţiei
Nu constituie obiectul garanţiei lipsa de conformitate derivată din:
• utilizarea produsului în aplicaţii ce necesită performanţe şi calităţi altele decât cele oferite de clasa şi scopul pentru care este destinat produsul sau în afara specificaţiilor tehnice aferente;
• uzura normală a produselor (ex. uzura fizica, mecanică şi electrică);
• utilizarea produsului în condiţii neadecvate (ex: tensiune de alimentare necorespunzătoare, împământare inexistentă sau greşită, acţiunea şocurilor, vibraţiilor, loviturilor sau altor forme de abuz fizic).
• deteriorări termice, mecanice şi plastice ale produsului datorate incendiilor, accidentelor, vibraţiilor, intemperiilor, neglijenţei în utilizare sau a oricăror altor factori, independent de Producător;
• alte situaţii specificate în Certificatul de garanţie care însoţeşte produsul.